piątek, 23 sierpnia 2013

8. Książki, które zmieniły moje życie

Kocham książkę dlatego, że wprowadza mnie w mój własny świat, że odkrywa we mnie bogactwa, których nie przeczuwałem. 

~ Jarosław Iwaszkiewicz

Przez całe swoje życie przeczytałam wiele książek.
Były takie, które umilały mi chwile.
Takie, dzięki którym patrzyłam na świat z innej perspektywy.
Były również te, które wniosły wiele do mojego życia. I właśnie nimi chciałabym się dzisiaj z wami podzielić.














Wszystkie wymienione przeze mnie pozycje są związane z tematem psychologii. Mówią o pracy nad sobą, są to poradniki - jak żyć.
Lista książek, które zmieniły moje życie:

1. Sekret
Kiedy już zaczniesz rozumieć i naprawdę panować nad swoimi myślami i uczuciami, sam ujrzysz, jak tworzysz swą rzeczywistość. Na tym polega Twoja wolność, w tym tkwi cała Twoja moc.

Swego czasu pozycja ta cieszyła się ogromną popularnością. Wcale się temu nie dziwie, ponieważ wiele osób twierdziło, że podane w niej rady naprawdę działają.
Z lektury, możemy się dowiedzieć m.in. o tym, że intensywne myślenie o czymś, wizualizacja konkretnej rzeczy/sytuacji, doprowadzi nas do niej.
Czy jest w tym trochę prawdy, sensu, logiki ?
Nie jestem przekonana w 100%, jednak mogę przyznać, że ciągłe myślenie tylko o dobrych rzeczach i niezatruwanie sobie umysłu lękami i czarnymi scenariuszami, może przynieść wiele dobrego.

Trochę czasu już minęło od momentu gdy zapoznałam się z Sekretem. Pamiętam, że współlokatorka wypytywała mnie co ja tak podejrzanie wesoła jestem i mówię o samych pozytywnych rzeczach :)
No tak, niestety w ludzkiej naturze leży bardziej narzekanie.
Ale przecież wcale tak być nie musi.

Polecam Sekret każdemu, nawet zajrzeć z czystej ciekawości.
A może ktoś, tak jak i ja, zacznie myśleć bardziej optymistycznie.

2. Dlaczego mężczyźni kochają zołzy.

Twój stosunek do samej siebie decyduje o tym, jak widzi cię mężczyzna.

    Powyższy cytat idealnie opisuje rady, które najbardziej wzięłam sobie do serca z tej pozycji.
    Najważniejsze jest to, co myślimy o sobie i czy szanujemy siebie. Relacja z drugą osobą to odzwierciedlenie naszego stosunku do siebie.
    Tak w skrócie: jak nie być głupią i nie dać sobą manipulować.
    Dzięki tej książce zmieniłam dużo w swoim podejściu do facetów. Chociaż książkę dostałam w prezencie z trochę innym przesłaniem niż jej treść by sugerowała ( rodzina uważa mnie za zołzę i to był taki mały żarcik :D).
    Jednak, o dziwo, bardzo mi się przydała.










    3. W dżungli podświadomości

    Urywek mojej rozmowy z pewnym malcem w pociągu relacji Warszawa-Międzyrzec
    - Proszę Pani, a o czym jest ta książka?
    - o ...( minuta zastanowienia). O tym jak być szczęśliwym.
    - a to Pani jest smutna ? 

    I byłam w kropce. Bo czy ja jestem smutna ? Oczywiście, że nie. Ale od dłuższego czasu panuje we mnie przeświadczenie, że coś jest nie tak. Że moje myśli krążą nie tam gdzie trzeba. Wszystko układało się dobrze, a mi wiecznie coś nie pasowało. Źle mi było ze sobą samą .

    I tak oto w moje ręce trafiła ta książka.
    Prezent od bardzo drogich mi pań, które idealnie trafiły z tematem.

    Autorka zajmuje się naszą podświadomością.
    Według niej, całe nasze postępowanie, wszystkie myśli, słowa, reakcje, są kierowane przez podświadomość.
    I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie błędne dane zapisane w niej. Sytuacje z przeszłości, które wywarły na nas wpływ, o jakim nawet nie wiemy.
    Osobiście, uważam, że jest w tym dużo prawdy.
    Czuję, że jeszcze dużo pracy przede mną, związanej z tym zagadnieniem.
    Mam nadzieję, że będzie warto.
    Sprawdzę i wam powiem.
    A teraz zabieram się za lekturę drugiej części: Księga Kodów Podświadomości.










    To tyle na dzisiaj. Liczę na to, że nie każdy z was miał przyjemność zapoznania się z każdą z tych pozycji i dzięki tej notce, kogoś na to skuszę.
    A może macie swoje propozycje na książki, które zmieniają życie?


    2 komentarze: