wtorek, 20 sierpnia 2013

5. Owsiankowe love. Owsianka - królewskie śniadanie.

Moje ostatnie odkrycie jest pewnie dobrze znane większości z was.
Zadurzyłam się w... Owsiance !
Nigdy nie byłam fanką mleka, do dzisiaj nie wypiję go bez żadnych dodatków.
Uwielbiam różne płatki (najlepiej te czekoladowe),
budyń, mleko czekoladowe, waniliowe, bananowe, koktajle.
Lecz nigdy nie zapomnę sytuacji z przedszkola kiedy to zła pani przedszkolanka wmusiła we mnie owsiankę.
Fuuj, jak ona mogła. Biedna Ania rozpłakała się i siedziała obrażona w kącie cały dzień.
I tak uraz pozostał. Nigdy wcześniej nawet nie przyszło mi do głowy jej spróbować.
Aż do teraz.

Wyczytałam w wszechmocnym i wszechwiedzącym Internecie, że to tylko kwestia jej przygotowania.

I tak powstał mój codzienny rytuał - owsiankowe, kolorowe śniadania.

A wygląda to mniej więcej tak :
Do garnka wlewam pół szklanki mleka oraz pół szklanki wody.
Wsypuję 6 łyżek błyskawicznych płatków owsianych.
Dodaję łyżeczkę cukru trzcinowego oraz szczyptę soli, chociaż nie jest to niezbędne ( dzisiaj próbowałam bez i też było dobre).
To wszystko gotuję na małym ogniu do pozyskania gęstej papki.
Po wyjęciu z garnka i przelaniu do miseczki następuje część najprzyjemniejsza - DODATKI!


Moimi ulubionymi dodatkami są :
- owoce ( maliny, jagody, borówki, truskawki, banany, winogron, śliwki)
-wiórki kokosowe
-posypka czekoladowa
-starta czekolada
-krem czekoladowy
-migdały
-cynamon
-orzechy
-dżem




     
Owsianka z wiśniami z kompotu, migdałami i wiórkami kokosowymi

















Owsianka z dodatkiem kakao, malinami i wiórkami czekoladowymi



Mam nadzieję, że tym postem zachęciłam kogoś do spróbowania.
A może macie jakieś inne sprawdzone przepisy na owsiankę ?

4 komentarze:

  1. Nawet tym sposobem mnie nie przekonasz.. dla mnie po prostu ble

    OdpowiedzUsuń
  2. owsianka na wodzie (brak mleka)+ jabłko i cynamon, tylko musisz zalać wczesniej płatki wodą, w przypakdu twoich,błyskaiwcznych, wystarczy chwila, z moimi ( z Lidla) - cała noc ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cóż za nietuzinkowa nazwa rytuału..hmm

    OdpowiedzUsuń